Kjøpsbetingelser
Kjøpsbetingelser – GastroRoyal
Oppdatert 13.10.2025
1. Partene
Alle handler på denne siden inngås mellom deg som kunde og:
www.gastroroyal.no
Wulff & Co AS
Verkseier Furulunds Vei 16 B 0668 Oslo
Org nr 886 181 132
2. Levering og priser
Du kan få levering 7 dager i uken, mandag til søndag, mellom kl. 09:00 og 22:00, avhengig av hvilket område du bor i. Velg ønsket leveringsdag ved utsjekk. Fri frakt gjelder for bestillinger fra kr 5000 og oppover. Fraktkostnaden for øvrige bestillinger beregnes automatisk ved utsjekk og varierer etter leveringsadresse.
Du kan også velge å hente selv på vårt lager i Oslo, og dermed spare frakten. Ordren må likevel gå gjennom vår hjemmeside, gastroroyal.no. Alle priser på hjemmesiden er inkludert moms.
Din vare vil bli levert i fersk eller fryst tilstand på avtalt sted. Leveringen skjer i tidsrommet 09:00–22:00 på ønsket dag. Du vil motta en SMS fra Bring når varen er levert.
Vi samarbeider med Bring om levering. Når Bring har levert pakken på avtalt sted, regnes leveringen som fullført, og ansvaret for varen overføres til kunden. Sjåføren leverer frem til første hinder (for eksempel port, oppgangsdør eller annen fysisk barriere). Etter dette tidspunktet er pakken kjøpers ansvar. GastroRoyal kan ikke holdes ansvarlig for skade, tyveri, temperaturendringer eller tap etter at Bring har markert ordren som levert.
Bor du i blokk eller leilighetskompleks, er det ditt ansvar at noen er hjemme til å åpne døren slik at leveringen kan skje. Ved dørkode kan denne opplyses som kommentar ved bestilling. Våre sjåfører vil forsøke å ringe på til deg og dine naboer, men lykkes det ikke å få adgang til oppgangen, vil kassen bli satt ved inngangsdøren til bygget og regnes som levert.
Varene pakkes slik at de holder seg kalde fra vårt lager til leveringsadressen. Her vil de bli satt ved din hoveddør eller etter annen avtale. Når ordren er levert, er det kundens ansvar å hente inn, pakke ut og inspisere varene snarest mulig. Vi er ikke ansvarlige for temperaturutvikling i kassen etter levering.
Vi tar forbehold for taste- og trykkfeil på hjemmesiden og tillater oss dermed å annullere en ordre. Vi kan også være nødt til å avlyse bestillinger i tilfelle av uforutsette situasjoner, så som lagerfeil, utsolgt vare, vær, trafikk eller streik. Skulle dette være tilfelle, vil du bli varslet omgående.
3. Holdbarhet
Alle våre varer er fryst, med unntak av et fåtall som leveres kjølt. Alle varer er registrert i vårt sporbarhetssystem, slik at vi har full kontroll på holdbarhet.
Vi anbefaler at du tiner kjøttet i kjøleskap i maks 1-2 dager før det tilberedes umiddelbart. Mye av kjøttet er godt mørnet og tåler ikke mange dager i kjøleskap. Hvis du bryter vakuumeringen anbefaler vi at du ikke oppbevarer den i kjøleskapet i mer enn maks 24 timer. Hvis du tiner og deretter fryser kjøttet igjen, vil vi ikke akseptere en eventuell reklamasjon.
4. Reklamasjon og garanti
Kjøtt som er modnet i vakuum kan ha en spesiell lukt ved åpning. Normalt vil denne forsvinne etter noen minutter. Ved overmoden vare tar du kontakt med oss på mail post@gastroroyal.no. Du har 6 måneders garanti på dine varekjøp hos oss.
Ved alle typer reklamasjoner må gyldig kvittering fremlegges. Dersom kunden opplever at varen er dårlig, skal beskjed gis så raskt som mulig til oss, slik at vi kan ta retur på produktet. Vi aksepterer ikke refusjon dersom produktet ikke blir returnert til oss, med mindre annet er avtalt skriftlig. Oppbevar produktene kjølig før vi henter returproduktene.
5. Avskjær
Hos oss kjøper du hele stykker kjøtt, slik de kommer til oss fra slakteriene, og til markedets beste priser. Vi betaler samme kilopris uavhengig av hvor mye avskjær som sitter på en gitt vare. Derfor refunderer vi ikke avskjær.
6. Wagyu
Wagyu graderes ved at slakteriene åpner dyrene et helt spesifikt sted på kroppen. Den marmoreringen de ser på det spesifikke stedet er den marmoreringen de tildeler dyret i sin helhet.
7. Frysevarer
Det aller meste av både vilt, lam, gris og storfe får 1-3 års holdbarhet i fryser avhengig av varens egenskaper. Dette er i tråd med gjeldende lovgivning.
8. Angrerett
Hvis en kunde ønsker å benytte seg av angreretten, skal avbestillingen være oss i hende senest kl. 10:00 samme dag som levering. Avbestilling skal skje til: post@gastroroyal.no. Avbestillinger utover dette vil ikke bli akseptert. For fersk og frossen matvarer gjelder ikke angrerett av hygieniske årsaker.
9. Persondata
Når du sender inn din ordre på www.gastroroyal.no, skal du opplyse ditt navn, adresse, e-post og telefonnummer. Vi trenger disse opplysningene for å kunne levere bestillingen til deg.
Alle opplysninger som gastroroyal.no registrerer for å kunne behandle din bestilling, behandles fortrolig og i henhold til GDPR. Av hensyn til vår bokføring er vi lovpålagt å oppbevare disse opplysningene i 5 år. Opplysningene vil ikke bli solgt eller delt med tredjepart for markedsføring eller andre formål. For å kunne levere bestillingen kan enkelte opplysninger (som navn, adresse og telefonnummer) bli delt med våre leverandører, for eksempel Bring, som håndterer leveringen på våre vegne. Du har rett til innsyn, retting, sletting, begrensning av behandling og dataportabilitet. Kontakt post@gastroroyal.no for personvernspørsmål.
Når du handler hos gastroroyal.no skal du benytte deg av Vipps. For å beskytte dine kortopplysninger vil du ved inntasting av kortopplysninger bli overført til en betalingsside levert av Vipps, som er sertifisert til å håndtere betalingsdata. Vipps sørger for at alle opplysninger håndteres kryptert. På denne måten kan hverken gastroroyal.no eller andre få adgang til dine kortopplysninger.
10. Avtaleinngåelse
En avtale er først inngått når vi har hatt mulighet til å godkjenne ordren, ref avtaleloven.